Podle generálního ředitele Sola Stanislava Bojanovského by jednání měla být ukončena v srpnu a první z milionů krabiček se značkou Sola by mohly opouštět linky v Rusku už v příštím roce. Tamní trh má Solu pomoci rozšířit působiště a výrobu.
Rostoucí náklady podle Bojanovského nelze v sirkařství kvůli záplavě laciné konkurence z Asie promítat do zvyšování cen. A pokud si má dlouhodobě zisková Solo Sirkárna tak jako dosud zachovat růst výroby a tržeb, musí podle svého šéfa expandovat na východ.
Na východě má Solo v plánu postupně instalovat moderní technologii a nevyrábět jen lacinější zápalky pro asijský trh, ale postupně i ty sušického vzoru v kvalitě podle evropských norem. Bojanovský připustil, že celá operace bude v důsledku znamenat i omezení počtu pracovních míst nynějšího podniku. "Nebude se ale jednat o propouštění pracovníků ze Sušicka, půjde především o několik desítek lidí, které musíme dosud kvůli nárůstu výroby najímat přes agentury ze zahraničí," řekl HN Bojanovský.
"V Sušici bychom zachovali spíše speciální výrobu, u které si můžeme dovolit i zvyšovat cenu. Ty klasické - standardní zápalky - bychom vyráběli právě v Rusku," dodal.