Proti plánované výstavbě se už v roce 2004 vyslovila většina obyvatel městských částí Nebušice a Přední Kopanina v místních referendech. Stavba se nelíbila ani ministerstvu životního prostředí a městským částem Suchdol a Lysolaje.
Dráha se měla ke středu města přiblížit oproti současným hranicím letiště o 1525 metrů. Hluk by vzrostl především nad Nebušicemi, které leží téměř v ose dráhy. "Už teď mě a moji rodinu letiště ohrožuje na zdraví," tvrdí jeden ze stěžovatelů Hlávka. Magistrát prý svým jednáním opomíjí obyvatele značné části Prahy na severu, jihu a západě města.
Letiště dlouhodobě argumentovalo tím, že by díky nové dráze téměř přestalo využívat vedlejší ranvej, na níž se letadla přibližují přes Prahu. Hluk by tak ubyl v oblasti, kde obtěžuje 150.000 lidí, přibyl by v jen řídce zastavěné oblasti, řekla už dříve ředitelka letiště Hana Černochová. "Výstavbou nové dráhy se ale nikdo nezavázal, že tu původní dráhu zruší," namítal Hlávka.
Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Stavba za pět až sedm miliard měla začít příští rok, dokončení bylo naplánováno na rok 2009.