Pokles prodejů na tuzemském trhu podle vyjádření firmy způsobil více než šestiprocentní propad domácí poptávky po nových vozech a nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6 procenta.
Celosvětově se nejvíce prodávaly modelové řady Octavia a Octavia Tour, které oslovily 136.902 zákazníků, o pětinu více než v prvním pololetí předchozího roku. Za nimi následuje Fabia se 126.450 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10.709 zákazníků.
V západní Evropě firma za první pololetí dodala zákazníkům celkem 155.030 vozů a dosáhla tak nárůstu o 10,3 procenta. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Německý trh s 19,2procentním nárůstem na 50.615 prodaných vozů potvrdil pozici největšího odbytiště vozů Škoda.
V rostoucím regionu střední a východní Evropy, mimo Českou republiku, prodala Škoda Auto celkem 67.667 vozů, což představuje zvýšení proti stejnému období předchozího roku o 17,8 procent. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (89,4 procenta), v Rusku (79,9 procenta), v Rumunsku (40,9 procenta) a v pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří zvýšila Škoda v prvním pololetí prodeje o 44 procent na celkem 20.253 vozů. Největší podíl na tom měly Indie, Turecko a Egypt.
Letošní rok je pro automobilku především ve znamení nástupu čtvrté modelové řady Roomster. Vozů pod tímto označením bylo od červnového uvedení na český trh dodáno 843. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích, uvedla automobilka.