Kraje podle televize chtějí jasné garance, že část peněz vybraných na mýtném půjde k nim. "Na tu síť těch dvojek a trojek (silnic II. a III. třídy), které jsou v zoufalém stavu," uvedl místostarosta Chlumce nad Cidlinou Jiří Bučina.
Kraje a obce chtějí kupříkladu zdržovat stavební řízení. "Je to jedna z hodně mála možností," řekl televizi hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.
"My budeme blokovat, dokud to půjde. Jestli to budou řády měsíců, let nebo týdnů," citovala Nova například hejtmana Středočeského kraje Petra Bendla.
Zavést mýtné na 2100 kilometrech českých dálnic, rychlostních komunikací a vybraných silnicích první třídy má příští rok rakouská firma Kapsch. Na 970 kilometrech dálnic by mělo být zavedeno od 1. ledna; zavedení elektronického mýta na vybraných silnicích I. třídy se ale o půl roku zpozdí. Mýtné by měly platit kamiony nad 12 tun.
Výnos má dosáhnout asi deseti miliard korun, což je desetinásobek současného výběru z dálničních známek pro kamiony. Ministr dopravy Milan Šimonovský předpokládá, že budoucí vláda brzy rozšíří zpoplatnění na všechna vozidla nad 3,5 tuny. Pak by stát vybral na mýtném 24 až 25 miliard korun ročně.