Před cestou utratí české domácnosti za potraviny zhruba třetinu výdajů. Dvě třetiny výdajů utratí až v místě rekreace, přičemž třetina výdajů jsou nákupy v obchodech a třetina útraty v restauracích a ve stáncích.
Podle Incomy výsledky ukazují na postupnou změnu v zažitém trendu, kdy lidé nakupovali většinu potravin z obavy před vyššími cenami (zejména pak v zahraničí) ještě před odjezdem. "To může znamenat, že si Češi zvykají více využívat služeb v místě rekreace, a to i v zahraničí. Podíl výdajů vynaložených na nákup potravin před cestou na dovolenou je však stále o něco vyšší u lidí, kteří tráví dovolenou v zahraničí, než u lidí, kteří tráví dovolenou v ČR," uvádí.
Doma si potraviny podle průzkumu nakoupí 36 procent domácností, které budou trávit dovolenou v zahraničí. V případě tuzemského pobytu se předzásobí 29 procent domácností.
Nejčastěji si lidé s sebou na dovolenou, a to bez ohledu na místo, kde ji tráví, berou sušenky a cukrovinky. Více než polovina lidí, kteří se rozhodli volno strávit v ČR, nakupuje také nealkoholické nápoje a necelá polovina instantní hotová jídla, pečivo a chléb (včetně trvanlivého), a těstoviny nebo rýži. Pro tuzemskou dovolenou je charakteristický také vyšší podíl čerstvého zboží, které lidé nakupují.
Turisté mířící do zahraničí si s sebou nejčastěji berou konzervovaná hotová jídla, nealkoholické nápoje a těstoviny nebo rýži.
Výraznější rozdíly se ukázaly u destilátů a tvrdého alkoholu, který nakupují především lidé směřující do zahraničí.