O cenách se nyní jedná. Podle Ondrůje budou ceny konkurenční, a to i vůči jiným druhům dopravy zejména na frekventované trase z Brna do Prahy, kde je vysoká konkurence autobusových dopravců. Pendolino trať z Prahy do Brna zatím ujede za 2 hodiny 20 minut, tedy o něco rychleji než autobusy. Jízdní doba by se v budoucnu měla zkrátit po dokončení některých staveb v železničních stanicích na trase.
Od 10. prosince vlaky denně zajistí provoz na jednom páru spojů pod názvem SC Slovenská strela. Z Bratislavy bude vlak vyjíždět nad ránem a do Prahy dorazí kolem deváté hodiny. Zpět se bude vracet z Prahy v podvečer. Jízdu mezi českým a slovenským hlavním městem zkrátí pod čtyři hodiny. V současnosti jezdí nejrychlejší spoje EuroCity z Prahy do Bratislavy zhruba za 4 hodiny deset minut. Vlaky budou stavět ve stanicích Praha, Pardubice, Brno, Břeclav a Bratislava. ČD chtějí jednat s ČSA o společném provozování spoje do Bratislavy podobně, jak nyní provozují spoj do Ostravy.
Další dva páry spojů SuperCity vedené soupravou pendolino pojedou od prosince také z Prahy přes Pardubice, Brno a Břeclav do Vídně. Podle Ondrůje půjde o denní spoje. Trasu z Prahy do Vídně by měl vlak urazit také zhruba za čtyři hodiny. Dnes jezdí nejrychlejší spoje z Prahy do Vídně zhruba za čtyři a půl hodiny. S nasazením vlaků do zahraničí se čekalo na schválení vlaků do provozu tamními železničními úřady.
Spoje SC Pendolino na trase Praha - Ostrava budou provozovány minimálně ve stejném rozsahu jako v letošním roce, řekl Ondrůj.
Zavádění vlaků do provozu provázelo několikaleté zpoždění a technické potíže. Za sedm souprav ČD zaplatí celkem přes čtyři miliardy korun. Podle nedávného vyjádření ředitele ČD je zájem o vlaky takový, že by ČD na mezinárodních spojích dokázaly využít dalších sedm souprav.