Skupina také uvedla, že její divize značek VW Brand, kam kromě mateřské značky patří česká Škoda spolu s luxusními výrobci Bugatti a Bentley, předstihla v pololetní ziskovosti druhou skupinu značek Audi Brand. Naznačuje to, že problémy sužovaná značka VW pomalu oživuje. Provozní zisk VW Brand dosáhl 730 milionů proti 722 milionům u Audi Brand, kde je ještě SEAT a Lamborghini.
Za první pololetí společnost odepsala z provozního zisku jednorázový náklad na restrukturalizaci ve výši 995 milionů eur. Přímo do čistého zisku jí však připlynul zisk asi 900 milionů eur z prodeje půjčovny vozů Europcar.
Za druhé čtvrtletí se provozní zisk Volkswagenu bez jednorázových položek zvýšil o 49 procent na 1,30 miliardy eur. Tím výrazně překonal odhady analytiků, kteří podle agentury Reuters čekali v průměru výsledek 1,03 miliardy eur. Akcie firmy díky tomu vzrostly o více než pět procent.
Volkswagen oznámil své výsledky krátce před klíčovým jednáním o úsporných opatřeních na šesti ztrátových západoněmeckých závodech se zástupci odborového svazu IG Metall. Volkswagen se snaží prosadit prodloužení pracovní doby zpět na 35 hodin ze současných 28,8 hodiny bez odpovídajícího zvýšení mezd. Odboráři však za to požadují zvýšit mzdy.
Automobilka letos uvedla, že by v rámci plánované reorganizace mohla v šesti západoněmeckých továrnách zrušit až 20.000 pracovních míst. Volkswagen letos nabídl odstupné při dobrovolném odchodu ze společnosti 85.000 zaměstnancům německých závodů a nabídku do poloviny tohoto měsíce již přijalo asi 2000 zaměstnanců.