Jak postupovat při nehodě

02.08.2006 | , Finance.cz
FinTriky


perex-img Zdroj: Finance.cz

Být účastníkem nehody, či ji dokonce způsobit, si určitě nepřejeme. Stát se nám to ale může a tak je dobré být na ni připraveni. Jak tedy správně postupovat, když se nám tato nepříjemnost stane?

Téma týdne: Letní potíže s dopravou

Je statisticky dokázáno, že čím více kilometrů v autě nebo na motorce najzdíme, tím větší je pravděpodobnost, že budeme účastníky dopravní nehody. Možná budeme jen účastníky nehody, možná ji sami způsobíme. Samozřejmě že si nehodu nepřejeme, ale je dobré být na každou situaci připraven. A jak správně postupovat v případě nehody? Společně s Českou pojišťovnou jsme pro vás připravili základní návod, kterak v případě nehody postupovat:

  1. Zjistěte, zda byl někdo zraněn. Pokud ano, domluvte se s ostatními účastníky, kdo poskytne první pomoc a kdo zavolá policii, záchrannou službu a hasiče.
  2. Výstražným trojúhelníkem označte místo nehody a zajistěte místo tak, aby nedošlo k další kolizi nebo zranění.
  3. Nehodu se zraněním nebo usmrcením osob nebo se škodou na vozidle nad 50 tisíc korun je třeba ohlásit policii.
  4. Seznamte se vzájemně. Zapište si registrační značky vozidel všech účastníků nehody a svědků. Účastníky nehody i svědky požádejte o opsání osobních údajů z občanského průkazu nebo pasu, vizitka by vám neměla stačit.
  5. S vozidly raději do příjezdu policie nehýbejte, snažte se zachovat všechny stopy po dopravní nehodě, které bude následně šetřit policie. Pokud ale umístění vozidel ohrožuje bezpečnost provozu, měli byste je přemístit. Původní rozmístění a stopy po nehodě označte pískem, sprejem nebo je vyfoťte.
  6. V žádném případě si nedávejte panáka (nebo jiný alkohol) na uklidnění. Je vaší povinností zdržet se požití alkoholického nápoje do doby, než policie prověří, zda se nehoda stala pod vlivem alkoholu či nikoliv.
  7. Vyplňte formulář pojišťovny (mnoho pojišťoven dává při sjednání povinného ručení do ruky svým klientům formulář, kam mohou rovnou s druhým účastníkem nehody zaznamenat její průběh, všechny důležité údaje a tento použít při hlášení škody na pojišťovně).

Po nahlášení události pojišťovně dorazí na místo likvidátor pojišťovny, který nafotí škodu a sepíše protokol o nehodě. Havárie, porucha nebo krádež – ať už se stalo cokoliv, vždy se vyplatí volat asistenční služby nabízené vaší pojišťovnou. Můžete je mít zdarma v rámci povinného ručení a výrazně tím zjednodušíte proces likvidace pojistné události, neboli rychleji a snáze dostanete peníze od pojišťovny. „Rozsah asistenčních služeb poskytovaných zdarma v rámci základního pojištění má každá pojišťovna jiný. Dále se jejich obsah logicky liší podle toho, zda se jedná o havárii, poruchu nebo odcizení vozidla a zda jsou asistenční služby doplňkem havarijního pojištění nebo povinného ručení,“ uvádí Václav Bálek z České pojišťovny.

U každé pojišťovny poskytující povinné ručení a havarijní pojištění však mohou řidiči počítat s příjezdem asistenční služby na místo nehody. Pokud se nepodaří auto opravit na místě, zajistí odtah nebo dočasnou úschovu na placeném parkovišti. Až na výjimky pojišťovna proplatí neplánované ubytování v hotelu. Právní pomoc zahrnuje např. telefonické poradenství, předání vzkazu nebo proplacení právní pomoci. Rozsah asistenčních služeb lze ovlivnit výběrem pojišťovny nebo sjednáním doplňkové asistence za příplatek.

Další finanční tipy a triky najdete na http://www.finance.cz/aktuality//>.


Allianz Direct

Online pojištění Allianz Direct

Snadno. Rychle. Online. Allianz Direct - specialista na online pojištění.

Autor článku

Pavel Nesejt  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FinTriky