Nealkoholické pivo se stalo hitem letošního léta na jihu Čech

29.07.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

České Budějovice 29. července (ČTK) - Díky horkému počasí a novým silničním pravidlům vzrostl na jihu Čech prodej nealkoholického piva. Je hitem letošního léta - například Budějovický Budvar letos v červenci prodává o 60 procent více piva bez alkoholu než loni, píše dnešní jihočeská příloha Mladé fronty Dnes.

Také Budějovický měšťanský pivovar prodává svého Pita o 60 procent víc než v loňském červenci. Celkový prodej piva včetně alkoholického stoupl tomuto pivovaru o deset procent.

Budějovický Budvar letos v červnu prodával o 38 procent více nealkoholického piva než vloni. Za červenec už meziroční rozdíl činí 62 procent. "Není tam pouze vliv počasí, které bylo teplé už v červnu," řekl listu mluvčí Budvaru Petr Samec a upozornil na jasnou souvislost s novým silničním zákonem. Řidiči jsou opatrnější a raději si dají nealko.

Nealkoholické pivo představuje jen nepatrnou část z výroby u všech pivovarů. V Budějovickém měšťanském pivovaru činí populární Pito pět procent výroby. V Budvaru to je jedno procento z 1,1 milionu hektolitrů celkového výstavu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK