Nově podle zákona bude muset agentura také u prodávaného zájezdu jasně uvést, pro kterou CK zájezd prodává. To podle některých odborníků může vést k poklesu prodeje u cestovních agentur. Panují obavy že klient, který uvidí název cestovní kanceláře, si zájezd v agentuře vybere, ale koupí si ho přímo u pořádající CK.
Důvodem změny je podle ministerstva pro místní rozvoj snaha více chránit klienty. Ti budou mít lepší možnost si prověřit, zda je zájezd a jeho pořadatel pojištěn proti následkům insolvence.
Podle člena prezidia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury to může znamenat problém například pro specializované internetové prodejce ve velkých městech. "Proto si specializovaní internetoví prodejci začali otvírat i normální kamenné přepážky, aby tomuto odlivu zabránili," řekl Okamura. Menším cestovním agenturám na venkově, kde není velká konkurence, nová povinnost zveřejnit název pořadatele zájezdu, zřejmě problém nezpůsobí, řekl Okamura.
Zákon nově také rozšířil definici pojmu cestovní kancelář i na firmy se sídlem nebo místem podnikání v jiném členském státě EU. Na českém území tak budou moci podnikat i CK z ostatních států EU, dočasně i bez zřízení vlastní pobočky. Zájezdy těchto zahraničních CK mohou na českém území prodávat k tomu oprávněné podnikatelské subjekty, tedy cestovní agentury a cestovní kanceláře.
Pojištění proti následkům krachu se od srpna nově vztahuje na veškeré zájezdy prodané v době účinnosti pojistné smlouvy, to znamená i na ty, které budou realizovány až po jejím zániku.