ÚOHS pokutoval firmu, která dostala státní dotaci na propagaci ČR

31.07.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 31. července (ČTK) - Veřejná obchodní společnost General Marketing nenaložila podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) správně se státními penězi a dostala pokutu 25.000 korun. Dotaci poskytlo ministerstvo pro místní rozvoj na projekt, který měl prezentovat Česko v zahraničí. Společnost ale namísto jedné zakázky zadala tři, a vyhnula se tak vypisování veřejné obchodní soutěže, řekl ČTK mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa. Firma teď zvažuje žalobu k brněnskému krajskému soudu.

Strakonická firma se věnuje strategickému marketingu a analýze dat. Podle antimonopolního úřadu firma porušila zákon před třemi lety, když zadala tři samostatné zakázky k projektu na propagaci Česka v 17 evropských a deseti mimoevropských státech. Dohromady přišla roční akce na více než 22 milionů, žádná ze tří zakázek ale nepřesáhla částku 7,5 milionu korun, což byl podle starého zákona minimální limit na vyhlášení veřejné obchodní soutěže.

Rozdělení projektu na tři však bylo podle společnosti důležité, protože se každá část týkala něčeho jiného. Navíc měl být zvolený způsob úspornější, tvrdí jednatel General Markerting René Henc. "O tom jsme ale antimonopolní úřad nepřesvědčili, teď to zkusíme ještě vysvětlit u krajského soudu," dodal.

Úředníci ale argumentaci společnosti odmítají. "Zadání veřejné zakázky formou veřejné soutěže mohlo vést ke zvýšení konkurence mezi zájemci," vysvětlil Chalupa. Navíc podle ÚOHS sama firma důvod, proč zakázku rozdělila, popřela, když všechny tři části zadala jedné společnosti.

Pracovníci firmy oslovili během roku asi milion cizinců, podle následné analýzy přijelo v návaznosti na propagační kampaň do ČR asi 50.000 lidí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK