"Vytvoření celorepublikové sítě centrálních registračních míst je výsledkem velmi dobré spolupráce s podnikateli. Přináší tak zásadní změnu přístupu státu k podnikatelům, kdy místo podnikatelů budou naopak mezi úřady obíhat informace. V konečném důsledku ušetří nový systém čas i peníze nejen podnikatelům, ale i státu," řekl Právu ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Dosud musel podnikatel při zakládání živnosti vyplnit postupně na živnostenském úřadu, finančním úřadu a správě sociálního zabezpečení nejméně čtyři formuláře. Většinou byl jejich počet vyšší, zejména měl-li živnostník zaměstnance a byl-li příjem z podnikání jeho hlavním příjmem. V krajním případě se mohl počet formulářů vyšplhat k osmi.
Živnostenské úřady také již nebudou od podnikatelů požadovat některé informace, které již existují v databázi jiného orgánu státní správy nebo instituce. V současné době to je možné u výpisu z rejstříku trestů, dokladu o daňové bezdlužnosti z podnikání nebo o bezdlužnosti vůči orgánům sociálního zabezpečení.