Ředitelé velkých ústavů sociálních služeb, kterých je ve Šluknovském výběžku několik, dnes ČTK řekli, že lidé do práce chodí včas. Vozí se prý navzájem auty. Ve Šluknovském výběžku je dopravní situace podle Ústeckého kraje nejsložitější. Proto by právě tam měly autobusy začít jezdit už ve čtvrtek. Zástupce hejtmana Radek Vonka řekl, že počátkem příštího týdne by již měly autobusy v Ústeckém kraji jezdit v rozsahu, na který byli lidé dosud zvyklí.
Z Telnice na Ústecku dnes opět lidi do nedalekého Chlumce, kam jezdí ústecká MHD, vozila lidi hasičská avie. Vonka uvedl, že pokud obci vzniknou se zajišťováním náhradní dopravy nějaké výdaje, měla by se obrátit na DPÚK, který podle kraje nezákonně zastavil některé autobusové spoje. To platí podle Vonky i pro občany, kterým vzniknou vyšší výdaje na dopravu do práce.
DPÚK ale nařčení z nezákonnosti odmítá a tvrdí, že zákon porušuje právě Ústecký kraj. Proto už podal podnik žalobu na Ústecký kraj. Ústečtí krajští radní zase pověřili hejtmana, aby podal na DPÚK trestní oznámení.
ČSAD Česká Česká Lípa má od úterý nového předsedu představenstva. Stal se jím Karel Ščotka. ČTK o tom informoval Mahdal.
Českolipská společnost má dnes podle Vonky začít na krajském úřadu přebírat licence pro autobusové linky. Vonka na dotaz ČTK uvedl, že licence na tyto linky má i DPÚK. Na jednu autobusovou linku může být vydáno podle Vonky více licencí, ale jen s jedním dopravcem může kraj uzavřít smlouvu o úhradě ztráty z veřejné dopravy.
DPÚK v úterý splnil svou výstrahu, že nebude jezdit, protože mu Ústecký kraj nezaplatil za ztrátu z osobní dopravy za tři měsíce. Spory mezi DPÚK a Ústeckým krajem se vyhrotily letos, kdy dopravce požadoval uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Loni dostal od kraje 180 milionů korun. Poskytl prý ale kraji služby za 254 milionů korun. Podle Šulce bylo toto meziroční navýšení pro kraj nepřípustné. Samospráva proto k 1. květnu vypověděla DPÚK smlouvu a vypsala koncesní řízení na nového dopravce.