Pavel Kovařík ze společnosti Incoma Research řekl, že v malých samoobsluhách nejčastěji nakupuje čerstvé maso 27 českých domácností a 23 procent jich dává přednost tradičním řeznictvím a prodejnám maso-uzeniny.
Hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny preferuje při nákupu masa 40 procent zákazníků, přitom rodinné nákupy všech potravin v těchto prodejnách činí 75 procent lidí. Například hypermarkety, které jsou obecně nejoblíbenějším nákupním místem, navštěvuje pro velké nákupy 40 procent zákazníků, při nákupu masa je to však jen 25 procent.
"Spotřebitelé upřednostňují menší prodejny, které jim zajišťují čerstvé výrobky krátkodobé spotřeby v blízkosti bydliště. Zároveň rádi nakupují čerstvé maso u specialistů," uvedl Kovařík.
Nižší obliba moderních obchodů může souviset s loňským skandálem, kdy Státní zemědělská a potravinářská inspekce v 18 velkoprodejnách odhalila manipulaci s dobou trvanlivosti a prodej prošlých potravin a zkaženého masa. Zákonodárci kvůli tomu schválili novelu zákona o ochraně spotřebitele, která zvýšila maximální pokuty pro nepoctivé obchodníky z jednoho milionu korun na 50 milionů korun.