"Naše autocentra zaznamenala enormní poptávku po všech vozech s klimatizací, prodeje těchto aut se zvedly o více než 35 procent a poptávka stále roste," uvedl ředitel prodeje AAA AUTO Matyáš Kořínek.
Podle něho horké léto učinilo z obvykle klidného prázdninového období žhavou prodejní sezonu. Autocentra AAA AUTO podle mluvčího firmy Petra Nešpora dosahovala i v prázdninových měsících prodejů, které jsou srovnatelné s nejlepšími prodejními měsíci v roce, tedy březnem a květnem.
Klimatizace u aut v cenách nad 150.000 korun se tak nyní stává jednou z podmínek při jejich prodeji. Žádanější je podle Nešpora digitální klimatizace před manuální. Klienti jsou ochotni připlatit si u ojetého auta až 15.000 korun za manuální a až 25.000 korun za digitální klimatizaci. Klimatizace má značný vliv na cenu vozu i při jeho výkupu.
O klimatizace prý přitom už nemají zájem pouze motoristé z velkých měst, kteří nejčastěji trpí ve vyprahlých ulicích ucpaných měst nebo popojížděním v dálničních kolonách, ale také motoristé z menších měst a vesnic.
Skupina AAA AUTO zaměstnává 2200 pracovníků a v současné době se připravuje na expanzi v Polsku. Kromě ojetých vozů prodává přes svou dceřinou firmu General Automobil i nové vozy značek Škoda, Opel a Honda.