Vybrané kamiony se budou koncem roku pohybovat po zpoplatněných dálnicích a silnicích již s funkčními palubními jednotkami, které mýtné měří. "Platit však samozřejmě nebudou. Bude se pouze důkladně měřit a vyhodnocovat spolehlivost systému a ověřovat dosažená efektivnost při fiktivním vybírání mýtného," dodal Feix.
V Česku bude od ledna zpoplatněno 970 km dálnic a rychlostních silnic, od poloviny příštího roku k nim přibudou i vybrané tahy prvních tříd. Kapsch sice v soutěži nabídl, že obě fáze zpoplatnění zavede naráz hned od ledna 2007, stát ale nakonec kvůli odvolání konkurentů smlouvu s dodavatelem podepsal o tři měsíce později, než podmínky soutěže předpokládaly, a zpoplatnění se tak rozdělí do dvou etap.
Sazby mýtného zatím nejsou známy. Ministerstvo dopravy je chce navrhnout vládě na podzim. Počítá se s tím, že by se lišily podle druhu silnice i ekologické kategorie vozidla. Sazby by se měly pohybovat kolem 4,05 koruny na kilometr dálnice a 1,90 koruny silnice 1. třídy.
Kapsch se s Česmadem dohodl také na pořádání seminářů a workshopů pro dopravce. Dva semináře by se měly uskutečnit již v září zvlášť pro oblast Čech a zvlášť pro oblast Moravy. Informace o mýtném v ČR zprostředkuje Česmad také zahraničním dopravcům. Po spuštění systému se také počítá s vyhodnocováním zkušeností dopravců.
Zavedení mýtného od začátku provází řada diskusí. Někteří politici se netají myšlenkou celou soutěž zrušit a vyhlásit znovu. Antimonopolní úřad ale tendr prověřil ve dvoustupňovém řízení a v podstatě na něm neshledal výrazné nedostatky. Konkurenti Kapsche, který přišel s druhou nejdražší nabídkou a přesto vyhrál, se ale odvolali k Evropské komisi.