Výraznější nárůst tržeb z osobní dopravy zaznamenal podnik v červenci. Přikládá to zavedení nového bodového systému pro řidiče. Z obav před postihem tak podle Ondrůje začalo více lidí hlavně na delších trasách využívat veřejnou dopravu včetně drážní. V některých stanicích s vysokým prodejem jízdenek na dlouhé tratě tržby v červenci meziročně vzrostly až o 25 procent.
Společnost za celý rok očekává vyrovnaný provozní hospodářský výsledek, zatímco loni měla provozní ztrátu přes 700 milionů korun. Účetní ztrátu očekávají ČD ale i letos, i když podle Ondrůje bude o 100 až 200 milionů korun nižší než loni, kdy byl podnik v mínusu 589 milionů korun.
Podnik nyní zaměstnává přibližně 58.000 lidí, což znamená další snížení počtu. Za celý rok by letos mělo odejít 3800 lidí, z nichž přes 2000 již podnik opustilo. Výrazně se tak zvýšila produktivita práce na zaměstnance, během posledních tří let přibližně o 20 procent.
ČD letos také pokračují v investicích do nových vozidel. Podnik uvedl do provozu pět regionálních jednotek Regionova a dokončil modernizaci rychlíkových motorových vozů. Odebírá také další nové příměstské jednotky a do provozu uvede další vozy Siemens pro dálkové spoje na rychlost až 200 kilometrů v hodině. Modernizací procházejí také stanice. Do roku 2010 chce podnik zmodernizovat a opravit všechna nádraží v městech nad 20.000 obyvatel.
Loňské hospodaření ČD skončilo ztrátou 589 milionů korun. Meziročně se tak výsledek podniku zlepšil o 32 milionů korun. Naopak nižší byly loni výnosy. ČD utržily 45,297 miliardy Kč, což je o 684 milionů méně než o rok dříve.