Obyvatelé Prahy si mohou podle výzkumu UBS za svůj plat nakoupit nejvíce zboží a služeb ze všech postkomunistických zemí. Praha si podle průzkumu oproti loňsku polepšila o pět míst, když skončila na 41. místě, což je o dvě místa před hlavním městem Slovinska. Právě s Lublaní již několik let Praha soupeří o výsadní postavení ve východoevropském regionu, píšou LN.
Výhodou Prahy je podle listu geografická poloha uprostřed Evropy, která firmám snižuje náklady na dopravu. "Praha je logickým centrem západoevropských i zámořských firem," řekl LN analytik Patria Finance David Marek. Do hlavního města tak v minulých letech přišli zahraniční investoři jako DHL nebo například konzultační firma Accenture.
Zahraniční investice velkých nadnárodních společností se odrazily ve vyšší příjmové hladině v Praze. Příjmy zlepšuje i prudce rostoucí zájem turistů o hlavní město, což je velkou konkurenční výhodou Prahy oproti Lublani, Bratislavě i například Budapešti.
Vliv na dobré postavení města mají i relativně nízké ceny, protože Praha je v cenové úrovni až na 55 místě. Podle studie má Praha společně s Jakartou a malajským Kulala Lumpurem nejlevnější restaurace, informují LN.