Tesco žádá slevu až do výše šesti procent ceny. "Toto je nabídka v rámci rozšiřování obchodní sítě. Nabídli jsme proto možnost rozšíření prodejních možností, zvýšení tržeb, a tedy i zisků našim dodavatelům," vysvětluje tisková mluvčí Teska Jana Matoušková.
Řada dodavatelů ovšem podle HN nechce na další snížení cen přistoupit. Automaticky totiž už zaplatili poplatky za jedenáct obchodních domů jako za nově postavené. Tam se poplatky pro dodavatele s tržbami několik desítek milionů korun pohybují okolo sto tisíc korun.
Požadavky Teska odmítají například mlékárny, mezi nimi i ta největší, Madeta. "Těch šest procent nemůže normální podnik ekonomicky vydržet. Odeslali jsme Tesku stanovisko, zatím se naši partneři neozvali. Myslím, že to nakonec bude škoda pro obě strany," říká šéf Madety Milan Teplý.
Tesco není jediný řetězec, který přišel po spojení s jinou firmou s tlakem na ceny. Podobné poplatky loni vybíral i Ahold, který do své sítě Albertů přidal prodejny Julius Meinl, píšou HN.