První fáze výstavby v dvoumilionovém městě bude dokončena do konce roku 2007 a v jejím rámci bude do provozu nasazeno šest vlaků. První třívozový vlak byl sestaven na přelomu letošního června a července. Do konce roku bude následovat dodávka dalších šesti souprav.
Vozy, které jezdí na trase C pražského metra, budou upraveny pro místní provoz a náročné klimatické podmínky. Zatímco v Praze jezdí vlaky složené z pěti vozů, v Maracaibu budou v jednom vlaku jen vozy tři. Pražské metro je napájeno tzv. třetí kolejnicí, jeho jihoamerická verze má vrchní sběrač proudu. Největší novinkou je ovšem venkovní provoz a s ním související zabudování výkonné klimatizace. Metro bude jezdit v intervalu pěti minut, v provozu bude mezi pátou hodinou ranní a jedenáctou večerní. Přepravní kapacita bude asi 250.000 cestujících denně.
Vedle vlastních vozidel dodá Siemens i sdělovací a zabezpečovací techniku, napájení, výstavbu kolejí, jízdenkové automaty a depa vozidel. Linka 1 bude po dokončení měřit asi 14 kilometrů. V budoucnu plánuje město výstavbu sítě metra se čtyřmi trasami o celkové délce asi 60 kilometrů kolejí.
Pražský výrobní závod Siemens Kolejová vozidla vznikl v roce 2002, když společnost Siemens koupila části konkurzní podstaty zkrachovalého ČKD Dopravní systémy. Tehdy přešlo do nové společnosti 800 zaměstnanců. Dnes jich má společnost již přes 1200. Podnik vyrábí vozidla pro městskou dopravu i pro železnici, a to jak pro české odběratele, tak i pro export. Vedle dvoupatrových regionálních vlakových jednotek pro Švýcarské spolkové dráhy (SBB) budou nejvýznamnější letošní dodávkou osobní železniční vozy pro České dráhy.