"Žádné rozhodnutí o prodeji nepadlo. Slovnaft ale nyní pracuje na strategii pro český trh a teprve zvažujeme, jakým směrem dál postupovat," cituje deník mediální zástupkyni skupiny MOL Kristinu Félovou.
Šance na expanzi těchto čerpacích stanic v Česku však není podle deníku velká, a to vzhledem k ostrému konkurenčnímu boji především mezi předními distributory, jako je OMV, Benzina nebo Shell. Nyní se očekává, že se MOL soustředí výlučně na ziskový velkoobchod, v němž nyní ovládá 23 až 25 procent českého trhu.
Slovnaft, který má většinu čerpacích stanic na Moravě, už loni v Česku prodal 13 z nich česko-italské firmě Hunsgas. Ta nyní provozuje 15 čerpacích stanic a přes 60 stanic na LPG.
Tuzemské čerpací stanice Slovnaftu tvoří počtem necelá dvě procenta na trhu. "Atraktivitu výrazně snižuje skutečnost, že firma má stanice převážně ve východní polovině republiky a minimální podíl na trhu. Kupec by za tyto stanice mohl maximálně zaplatit tak 950 milionů korun," uvedl analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.