Podle EPS na stavbu nošovického závodu bylo teprve zahájeno územní řízení a v řízení zatím nebyl učiněn jediný procesní úkon. "Územní řízení přitom musí být pravomocně ukončeno předtím, než je možné zahájit stavební řízení. Ve většině řízení se přitom aktivně účastní občanská sdružení, a ta jsou odhodlána využít všech svých procesních práv v případě, že celý proces nebude probíhat v souladu se zákonem a nebude věcně dostatečně podložen," uvedl zástupce EPS Pavel Franc.
Tošenovský označil jakýkoli časový skluz za nesmysl. "Je přece dostatečně známo, že firma Hyundai rozhodla o výstavbě závodu v Nošovicích letos v dubnu (ačkoli bylo původně v plánu rozhodnutí do konce loňského roku), memorandum o investici bylo podepsáno v květnu a teprve pak mohla firma založit společnost v České republice a ta teprve mohla začít s příslušnými úkony. Stavět by se tedy podle plánu dohodnutého po podpisu memoranda mělo letos nejpozději do zimy. Takový termín byl mnohokráte zveřejněn a je naprosto logický," řekl ČTK.
Hyundai oddalovala rozhodnutí o výstavbě nošovického závodu kvůli šéfovi automobilky Čong Mong - ku, který pobýval dva měsíce pro obvinění z vytváření tajných fondů k uplácení vlivných úředníků. Čong byl propuštěn z vazby na kauci koncem června.
Mluvčí hejtmanství Šárka Swiderová řekla, že přípravnému týmu krajského úřadu ono domnělé zpoždění paradoxně přineslo více času na přípravu území pro investora. "Práce dnes běží skutečně tak, jak mají a vše je zcela v souladu se zákony," dodala.
Na pozemcích pod Beskydami by měla začít Hyundai Motor Company na konci roku stavět automobilový závod s počáteční produkcí 200.000 osobních vozů, která by se měla zvýšit až na 300.000 vozidel. Podle dohody s českou vládou by Korejci měli do stavby a technologií v první fázi investovat asi 21 miliard korun. Továrna by měla zaměstnat více než 3000 lidí.