Ombudsman Otakar Motejl minulý měsíc rozhodl, že úřad při posuzování stížností uživatelů na vysoké účty za internet rozhodoval nesprávně. Ve většině případů ČTÚ tyto stížnosti zamítal a zákazníci museli operátorovi vyfakturovanou částku zaplatit.
ČTÚ bude podle svého vyjádření posuzovat jen žádosti těch uživatelů, kteří využili dostupné opravné prostředky, tedy podali reklamaci či námitku proti jejímu vyřízení. "Zejména pokud došlo k zaplacení sporného vyúčtování ceny dobrovolně bez rozhodnutí ČTÚ, nebude moci ČTÚ takovým žádostem vyhovět," uvedl úřad.
Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR se v uplynulých letech obracely stovky spotřebitelů, kterým dialery způsobily škodu v řádech tisíců až desetitisíců korun. "Z obav ze sporu s velkou společností i z důkazní nouze se spotřebitelé neodvážili jít k soudu, policie v trestním řízení podané případy odložila a Český Telecom po spotřebitelích na základě rozhodnutí ČTÚ vymáhal zaplacení," uvedl dříve Tomáš Liškutín z pražské centrály SOS.
Klasické vytáčené připojení k internetu (dial-up) zneužívají podvodníci tak, že pomocí škodlivého softwaru nebo skriptů přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem začínajícím trojčíslím 976 bez upozornění zákazníka. On pak namísto 20 korun za hodinu může v některých případech zaplatit až 6000 korun. Měsíční účty poškozených uživatelů se několikrát vyšplhaly i přes 100.000 korun.