"Povinnost nabídnout možnost účtování paušálu za telefon formou velkoobchodní nabídky konkurenci zavádí nedávno vydané opatření ČTÚ. Nepředpokládáme, že by byl o nabídku ze strany konkurence nějaký výraznější zájem," řekl ČTK výkonný ředitel Telefóniky pro regulaci David Šita.
Měsíční paušál i hovorné nepodléhají od tohoto roku cenové regulaci úřadu. Jednotlivé položky ceníku však musejí pokrývat vynaložené náklady. Právě měsíční paušál se v minulých letech pod náklady pohyboval. K poslednímu vyrovnání Telefónica přikročila letos na jaře, kdy například základní tarif Standard podražil na 403 ze 329 korun. Cena hovorného naopak poklesla.
Telefónica O2 v tuzemsku provozuje 2,8 milionu pevných linek, což je zhruba o sedm procent méně než před rokem. Firma má zároveň téměř 4,8 milionu uživatelů mobilních telefonů.