Podle právníků je však pravděpodobné, že Evropská komise českou žádost schválí. Na druhou stranu někteří analytici poukazují na to, že na trhu leteckých společností je velká konkurence, a že by některé aerolinie mohly u komise lobovat proti podpoře pro ČSA.
To, že firma potřebuje ke své další existenci peněžní podporu státu, přiznal tento týden poprvé prezident ČSA Radomír Lašák, připomínají HN. České televizi Lašák řekl, že firma pro svou další existenci bude potřebovat pomoc od státu, který ji vlastní. Podle jeho slov by se pomoc státu mohla pohybovat mezi 1,5 a dvěma miliardami korun.
"Pokud ČSA požádá o navýšení základního jmění, bude o tom ministerstvo financí jednat," reagoval ministr financí Bohuslav Sobotka.
Finanční podporu státu pro ČSA připouští také Pavel Bém, který je členem dozorčí rady. "Za situace, kdy česká ekonomika roste, si dovedu představit, že by mohly být financovány pro stát důležité projekty. A mezi ně patří i investice do ČSA," řekl Bém Hospodářským novinám. Podle něj by to však mohlo jít pouze za situace, kdy se skladba státního rozpočtu změní.
Aerolinie čelí v pololetí ztrátě téměř 800 milionů korun. Kumulovaná ztráta z uplynulých let je asi 1,1 miliardy. Pokud budou mít na konci roku plánovanou půlmiliardovou ztrátu, bude se vedení muset vypořádat s hrozbou bankrotu. Celková ztráta totiž dosáhne poloviny základního jmění. Obrat v hospodaření by měl nastat příští rok, vydělávat by ČSA znovu měly začít po restrukturalizaci v roce 2008, připomínají HN.