Podle správce konkurzní podstaty Petra Hajtmara je teď situace firmy jiná. "Tehdy jsme prodávali podnik, který byl před zavřením. Teď výroba jede a zakázky jsou ještě dalšího půl roku. Bonita firmy hodně stoupla. Pro případné zájemce to může být zajímavý signál," řekl Hajtmar.
Vedení otrokovického podniku před nedávnem ukončilo jednání s irskou společností QucomHaps. Ta se jako jediná přihlásila do dvou výběrových řízení, které byly zrušeny. Irové ale začali s Moravanem jednat o možnosti přímého prodeje. To padlo kvůli údajné změně v majetkové struktuře QucomHaps.
Na chod letecké továrny, která je od roku 2004 v konkurzu, by nemělo mít vypsání nového tendru žádný negativní vliv. Ve výrobních halách se dál pracuje na letadlech a většina ze 170 zaměstnanců chodí do práce. Dělají především na dvou velkých zakázkách. Pro zájemce z Hongkongu vyrábí pět strojů, pro indického zákazníka pak další tři. Otrokovický podnik těží především z toho, že má v Asii svého obchodního zástupce. Právě ten sehnal soukromou firmu z Hongkongu.
Prodej továrny dříve komplikovala možnost podání vylučovací žaloby ze strany největšího věřitele, kanadské firmy Frontier Petroleum Services. Ve stanoveném termínu tak ale neučinila. Kanadská společnost půjčila Moravanu -Aeroplanes v roce 2001 asi dvě stě milionů korun na nákup Leteckých závodů Kunovice. Kromě splacení půjčky požadovala podíl v zakoupené společnosti. Ani jedno ale nedostala. V roce 2004 rozhodl arbitrážní soud ve Stockholmu v její prospěch.
Stejné problémy jako otrokovickou továrnu postihly v minulosti i její bývalou dceřinou společnost, Letecké závody Kunovice. Ty v konkurzu skončily v březnu roku 2004. Loni v červnu koupila v tendru kunovickou továrnu společnost Aircraft Industries, která svůj podnikatelský záměr staví především na pokračování ve výrobě dopravního letadla L 410. Novému majiteli továrny se již podařilo výrobu těchto strojů obnovit.
Moravan-Aeroplanes je výrobcem celokovových letadel s obchodní značkou ZLIN Z 142C, Z 242L, Z 143L a Z143Lsi používaných pro tréninkové, přepravní a akrobatické účely.