Ředitel české Delvity Claude Allard novinářům řekl, že díky modernizaci Delvity v Budějovické ulici, která stála zhruba 30 milionů korun, prodejna zákazníkům umožní rychlejší nákupy. Zákazníci mohou využít například automatické vážení zboží přímo u každé pokladny. "Standardy v oblasti kvality, skladby sortimentu a pohodlí zákazníků, které dnes zákazníci naleznou na DBK (Delvita v Budějovické ulici), budeme chtít v krátké budoucnosti nabízet na každé prodejně Delvita," uvedl.
Delvita, která v Česku provozuje 95 obchodů, podle Allarda dalších pět supermarketů hodlá rekonstruovat do konce letošního roku. "Příští rok chceme otevřít dva nové obchody v Liberci a Praze," dodal Allard.
Delvita na Budějovické ulici je součástí obchodního domu DBK, který nyní prochází také rozsáhlou rekonstrukcí. Společnost Domov Praha hodlá do jeho opravy vložit zhruba 200 milionů korun; třetinu již investovala například do nové fasády, výkladů a výměny všech eskalátorů. Investor plánuje letos ještě dokončit gastronomické centrum. Rekonstrukce dalších částí obchodního domu by měla pokračovat i příští rok.
Obchodní řetězec Delvita loni podle auditovaných výsledků prohloubil ztrátu na téměř 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly zhruba o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.
Týdeník Euro letos na jaře s odvoláním na několik nezávislých zdrojů uvedl, že Delvita kvůli ztrátám zřejmě brzy odejde z ČR. Mezi zájemci o české obchody Delvity jsou podle Eura obchodní společnosti Tesco a Rewe Group. Vedení belgické Delhaize ale na začátku května sílící spekulace trhu o odchodu svého řetězce Delvita z ČR popřelo jako nepravdivé.
Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v posledních letech ztrácejí pozici na tuzemském maloobchodním trhu, ze kterého je vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety. Zatímco supermarkety v květnovém průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.
V ČR se ale v posledních letech zvyšuje počet zákazníků, pro které cena nehraje rozhodující roli. Podle průzkumů Čechům vadí hlavně přeplněné obchody, pomalé nákupy, fronty u pokladen či špatná dostupnost prodejen. Obchodníci, kteří chtějí v tvrdé konkurenci na tuzemském maloobchodním trhu uspět, by se proto podle odborníků měli více zaměřit na zlepšování kvality svých služeb.