V Česku bude od ledna zpoplatněno 970 km dálnic a rychlostních silnic, od poloviny příštího roku k nim přibudou i vybrané tahy prvních tříd. Kapsch sice v soutěži nabídl, že obě fáze zpoplatnění zavede naráz hned od ledna 2007, stát ale nakonec kvůli odvolání konkurentů smlouvu s dodavatelem podepsal o tři měsíce později, než podmínky soutěže předpokládaly, a zpoplatnění se tak rozdělí do dvou etap.
"Zkušenosti ze světa ukazují, že po zavedení mýta krátkodobě stoupl provoz v některých lokalitách, vhodných pro objíždění. Zanedlouho se ale vše vrátilo k normálu," reagoval Feix na obavy, že řidiči se budou snažit mýtnému vyhnout a zahltí silnice nižších tříd. Úspory za nezaplacení mýta by podle jeho slov nenahradily ztráty ze zpoždění, způsobené jízdou po okresních silnicích. "Nutnost maximálního využití kamionu s minimálními prostoji rozhoduje o přežití firem," upozornil.
Ještě před spuštěním mýtného bude v Česku vybudována síť distribučních a kontaktních míst, takzvaných Premid point a Premid point plus, uvedl Feix. Na nich bude možné získat a zaregistrovat palubní jednotku Premid, kterou budou muset mít od ledna všechna nákladní vozidla nad 12 tun projíždějící zpoplatněnými úseky. Distribučních míst má být koncem letošního roku už kolem 200, dodal Feix. Budou co nejblíže zpoplatněným komunikacím nebo přímo na nich.