SOS kritizuje cestovní kanceláře kvůli dodatečným poplatkům

29.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 29. srpna (ČTK) - Sdružení obrany spotřebitelů považuje za protiprávní, když cestovní kanceláře účtují klientům k základní ceně zájezdů další poplatky, ale ve svých nabídkách uvádějí základní cenu. Sdružení to sdělilo ČTK. Právníci sdružení proto vyzvali největší české cestovní kanceláře, aby poplatky zahrnuly do cen podobně, jak to dělají v ostatních zemích EU.

Dodatečné poplatky tvoří u oslovených cestovních kanceláří v průměru 30 procent celkové ceny. Jde o tzv. bezpečnostní taxy, palivové příplatky, letištní taxy, povinné pojištění zařízené cestovní kanceláří, tzv. místní poplatky nebo bakšišné. Podle mluvčí SOS Ivany Pickové jsou v této praxi české cestovní kanceláře v Evropě ojedinělé. Zahraniční cestovní kanceláře v souladu s evropskou směrnicí uvádějí komplexní cenu zájezdů včetně všech poplatků od začátku 90. let.

Sdružení se obrátilo s výzvou na CK Fischer, Čedok, Exim Tours, Sunny Days, Shenkos a Alexandria. Nedávno sdružení vyzvalo kvůli účtování poplatků mimo cenu letenky také letecké společnosti ČSA, Smart Wings a Sky Europe. "Podobně jako v případě leteckých společností právníci sdružení doufají, že změna přístupu klíčových subjektů na trhu povede k dominovému efektu a k nápravě situace v celém sektoru," řekl Picková.

Stejně jako v případě leteckých společností dává sdružení přednost smírnému vyřešení rozporu, v případě neúspěchu jednání ale hodlá předat věc k soudu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK