Marie Filípková z české pobočky Federace fonografického průmyslu (IFPI) řekla, že za první pololetí se v Česku prodalo 1,209.792 hudebních nosičů, loni jich bylo 1,234.984. "Celkové prodeje se sice v porovnání s loňským pololetím snížily o 3,2 procenta, ale rychle se rozvíjející digitální trh vzrostl v obratu o 402 procent. Kompenzuje tak ztrátu z prodeje fyzických nosičů," uvedla.
Zatímco v prvním pololetí loňského roku gramofonové firmy za digitální prodej hudby utržily necelé dva miliony korun, v prvním letošním pololetí jim tento druh prodeje podle statistik IFPI vynesl bezmála deset milionů korun. Podle Filípkové by tržbám hudebních vydavatelství měl dát nový impulz i prodej hudby pomocí internetu.
"Dosud se příjmy z digitálních prodejů sestávaly především z prodejů vyzváněcích a uvítacích tónů do mobilních telefonů. Právě zpoplatněný download skladeb prostřednictvím internetu by měl do budoucna oživit hudební průmyslu a umožnit jeho opětovný ekonomický růst," podotkla.
Členové české pobočky IFPI mají na domácím trhu podíl asi 92 procent. Nejsilnější pozici měl loni Universal Music (26,8 procenta), s odstupem pouhých dvou tisícin procenta následovala SonyBMG. Na třetí příčce se umístilo vydavatelství EMI (20,2 procenta); dalšími většími firmami jsou Warner Music (10,4 procenta), Supraphon (8,1 procenta), Popron Music (3,9 procenta) a Panther (1,4 procenta).