Povinné ručení uzavřené na poště má stejnou platnost, jako by je klient uzavíral u přepážky České pojišťovny. Zohledňuje tak například bonusy za dřívější bezeškodní průběh. Motorista si přímo z pošty po zaplacení pojistného odnese doklad o pojištění spolu se zelenou kartou.
Obě společnosti před rokem podepsaly dohodu o obchodním zastoupení na dobu 12 let. Na jejím základě už se na poště prodávají produkty České pojišťovny z životního i neživotního pojištění. V budoucnosti k nim přibude cestovní pojištění a samostatné pojištění úrazu a odpovědnosti.
Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem 36 procent. Má základní kapitál čtyři miliardy korun a spravuje přes 13 milionů pojistných smluv. Patří do mezinárodní finanční skupiny PPF.
V prvním pololetí měla Česká pojišťovna čistý zisk 2,5 miliardy korun, zatímco ve stejném loňském období to bylo 3,2 miliardy Kč. Na pojistném ČP vybrala v prvních šesti měsících roku 20,5 miliardy Kč, což byl meziroční pokles o devět procent.
Pošta provozuje kolem 3400 poboček a se zhruba 38.000 pracovníky patří k největším zaměstnavatelům v zemi. Loni zvýšila čistý zisk o polovinu na 667 milionů korun. Obrat stoupl o 8,3 procenta na 17,7 miliardy korun.