"Ve spolupráci se společností Nokia intenzivně pracujeme na řešení. Omezení se ale týká pouze malého množství mobilních telefonů a je způsobeno chybným firmwarem telefonů," řekl ČTK mluvčí O2 Martin Žabka.
Operátor O2, pod kterého patří bývalý Český Telecom a Eurotel, vedle změny designu prodejen, nových internetových stránek, interiérů a exteriérů budov mění i loga na displejích mobilů svých zákazníků. Některé telefony však v závislosti na posílané SMS kolabují. Podle serveru iDnes se to týká zejména Nokií 6230i, které po přijetí SMS s novým logem přestanou fungovat. Stejné problémy mají i majitelé některých luxusních Nokií 8800.
Uživatelé mohou zajít do některého ze značkových servisů Nokia, kde jim firmware bezplatně přehrají, uvedl server iDnes.
Jeden z uživatelů však ČTK řekl, že přehráním firmwaru se v celé Praze zabývají pouze dva servisy Nokia, a to v Praze 10 a 8. Před těmi se tvořily fronty. Navíc software telefonů upravují bezplatně pouze v případě, že jsou v záruce. Uživatel také při úpravě přijde o veškerá uložená data, pokud si nepřiplatí za jejich zálohování. Běžný termín pro úpravu je tři dny, pouze za příplatek 300 korun ji servis provede do jedné hodiny.
Podle mluvčího Žabky se však zákazníci se svým problémem nemusejí obracet pouze na servisy Nokia, ale i na značkové prodejny Eurotel nebo O2, kde je kvalifikovaní pracovníci budou informovat, jak problém co nejlépe a nejrychleji řešit.