"Dopravce by měl mít dlouhodobé smlouvy, v případě autobusových dopravců minimálně na osm let, aby na základě této dlouhodobé smlouvy měl i povinnost obnovovat vozový park," uvedl Řebíček pro ČRo. "Další důležitý bod je, aby kraje mohly zasáhnout do filosofie obnovy vozového parku," dodal ministr s tím, že za nadstandardní služby bude muset kraj platit. Do průběhu sporu v Ústeckém kraji nicméně ministr zasáhnout nemůže, uvedl ČRo.
Ministra dnes odpoledne oficiálně uvede do funkce předseda vlády Mirek Topolánek (ODS).
Podle srpnové ankety ČTK panuje ve většině regionů dohoda v otázce dotací, jejichž výše stála na počátku krize mezi samosprávou a dopravci v Ústeckém kraji. Někteří provozovatelé autobusových linek nicméně uváděli, že pro příští rok budou žádat navýšení vzhledem k rostoucím cenám nafty.
Ústecký kraj má s DPÚK dlouhodobé neshody. DPÚK na začátku srpna zastavil na čtyři dny provoz na 2100 spojích, protože mu kraj nezaplatil za ztrátu z osobní dopravy za poslední tři měsíce. Podnik žádá zhruba 70 milionů Kč. Kraj je ale vyplatit nehodlá, protože s DPÚK nemá od 1. května platnou smlouvu, kraj mu ji vypověděl. Od 9. září mají na linkách DPÚK jezdit autobusy sesterské firmy ČSAD Česká Lípa. Firma, která má s DPÚK stejného majitele, od DPÚK převzala většinu jeho řidičů. Nový dopravce má smlouvu do 2. června 2007, ale objednávku na své služby do 31. prosince 2006. ČSAD Česká Lípa se ale současné smlouvy nelíbí a žádá nové, jinak prý příští pondělí nevyjede.