"Obě varianty dalšího vývoje v Aeru jsou nyní otevřené. Pokud se objeví nové závažné skutečnosti, můžeme vyhlásit nový tendr nebo firmu restrukturalizovat a pak prodat jen její část," uvedl Říman. Ten již dříve prosazoval rozdělení Aera na vojenskou a nevojenskou část s tím, že stát by měl z bezpečnostních důvodů privatizovat pouze majetek nesouvisející s vojenskou výrobou.
Podle Římana se také do probíhající soutěže přihlásili především zájemci, kteří usilují o infrastrukturu, a nikoli vlastní výrobu. "Situace firmy se také za posledních několik měsíců zlepšila, prospělo tomu třeba odložení splátek dluhu a nové zakázky," sdělil ministr.
O Aero se ucházejí Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. V současnosti končí hloubková kontrola společnosti. Většina zájemců již dříve přiznala, že Aero chtějí získat především pro možnost vybudovat z tamní přistávací dráhy mezinárodní letiště. Původní harmonogram tendru počítal s tím, že vláda vyhlásí vítěze soutěže v polovině října. Jediným kritériem měla být cena.
Aero Vodochody, které patří státu, vykázalo loni ztrátu 1,38 miliardy korun. Hospodaření firmy se tak meziročně zhoršilo o více než 1,5 miliardy korun. Hlavní příčinou propadu bylo nepříznivé finanční hospodaření, které skončilo ztrátou 959 milionů korun. Společnost má záporné vlastní jmění, a to téměř 6,5 miliardy korun.