Agentura reagovala na úterní prohlášení ministra průmyslu a obchodu Martina Římana, který zvažuje možnost zrušit tendr na prodej Aera. Podle Římana je jednou z možností rozdělení firmy na vojenskou a nevojenskou část a následná privatizace pouze civilní výroby. "Varianty jsou nyní otevřené, rozhodnou analýzy nejen mého úřadu, ale také ministerstva dopravy a ministerstva obrany," uvedl Říman.
Podle Pekárka ale nynější finanční situace Aera již nedovoluje jakýkoli odklad prodeje a zprávy o jeho zastavení či o rozdělení firmy vyvolávají nervozitu investorů i obchodních partnerů společnosti. "Při zásahu do soutěže, který by měl za následek zpoždění či přerušení prodeje, může být významně ohrožena stabilita a výrobní činnost společnosti. I za stávajícího harmonogramu musí agentura řešit situaci, kdy v lednu roku 2007 je splatná pohledávka za Aerem ve výši zhruba dvě miliardy korun," sdělil Pekárek. Říman ale oponuje tím, že ekonomická situace Aera se v posledních měsících zlepšila, například získáním nových zakázek.
O Aero se ucházejí Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. V současnosti končí hloubková kontrola společnosti. Většina zájemců již dříve přiznala, že Aero chtějí získat především pro možnost vybudovat z tamní přistávací dráhy mezinárodní letiště. Původní harmonogram tendru počítal s tím, že vláda vyhlásí vítěze soutěže v polovině října. Jediným kritériem měla být cena.
Aero Vodochody vykázalo loni ztrátu 1,38 miliardy korun. Hospodaření firmy se tak meziročně zhoršilo o více než 1,5 miliardy korun. Hlavní příčinou propadu bylo nepříznivé finanční hospodaření, které skončilo ztrátou 959 milionů korun. Společnost má záporné vlastní jmění, a to téměř 6,5 miliardy korun.