"Autobusy jsou sem průběžně naváženy a většina těch přepravců, s nimiž jsem jednal, je připravena převzít zaměstnance ČSAD Česká Lípa, kteří mají zájem vykonávat pro ně funkce řidičů," dodal.
Jedním z nových dopravců bude zřejmě ČSAD Slaný. Jeho ředitel Karel Vodička očekává, že se firmě podaří získat licence na provozování autobusových linek ve dvou regionech Ústeckého kraje.
ČSAD Česká Lípa měla od soboty 9. září přebrat provozování více než 2600 spojů po sesterském Dopravním podniku Ústeckého kraje (DPÚK). S DPÚK kraj v únoru rozvázal smlouvu, ten však považoval kontrakt za platný a od května jezdily jeho autobusy dál, ale bez dotací. Začátkem srpna pak na čtyři dny zastavil dopravu, protože chtěl po kraji zaplatit ztrátu 70 milionů korun za květen až červenec.
Dopravu ještě dnes a v pátek bude zaručovat DPÚK. Pokud této povinnosti nedostojí, má kraj podle Šulce připravenou náhradní dopravu pro zhruba 587 spojů. Do června příštího roku chce Ústecký kraj vyhlásit koncesní řízení na dopravce, ale už na lhůtu pěti let. Dopravu však bude chtít rozdělit mezi více firem, maximálně pět. "Ty by nám měly garantovat, že dalších pět let bude další provoz dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji nejen levný, ale i bezproblémový a relativně luxusní," dodal Šulc.
Spory mezi dopravci a krajem vyvrcholily tento a minulý týden. Odboráři obou firem hrozili stávkou z obavy o místa. Stávku dokonce dvakrát vyhlásili, v úterý a ve středu, ale večer ji vždy odvolali.