"Zájem o pevné linky chceme zvýšit nabídkou nových služeb, z nichž některé jsme představili na začátku září. Minulý týden jsme spustili televize přes telefonní linku O2 TV, kterou by měly do roka využívat desítky tisíc zákazníků," řekl ČTK mluvčí Martin Žabka. Dodal, že firma navíc v akci nabízí zřízení pevné linky za jednu korunu.
Firma se propad poptávky po telefonování v pevné síti snaží nahradit také vysokorychlostním internetem přes pevnou linku. Telecom odstartoval nabídku internetu přes ADSL v roce 2003 a v současnosti se počet zákazníků pohybuje kolem 400.000 připojených a týdně přibývá několik tisíc přípojek.
Podle konkurence by měla Telefónica O2 umožnit k odhlášeným linkám přístup jiným firmám. "Už déle než rok se snažíme dosáhnout toho, aby Telefónica O2 tzv. mrtvé linky aktivovala. V současné době si totiž musí zákazník, který se rozhodne používat naše služby, objednat novou linku u Telefóniky, následně ji zrušit a teprve pak přejít k nám," uvedl ředitel úseku telekomunikací společnosti Radiokomunikace Jaromír Charvát. Firma navrhovala, aby proces pronájmu linky jiné firmě probíhal souběžně s žádostí o její aktivaci. Na to Telefónica zatím nepřistoupila. V současnosti konkurence poskytuje služby na zhruba 15.000 linkách pronajatých od Telefóniky.
Telefónica O2 vznikla v polovině roku spojením Českého Telecomu a jeho dceřiné firmy Eurotel, která je největším tuzemským poskytovatelem mobilních služeb. Španělská Telefónica ve firmě drží 70 procent.