K možné hrozbě zrušení tendru se ministr podle deníku vyjadřoval opatrně. "Zrušení zakázky nevylučuji, ale těžko si lze představit, jak by se to rušilo, když už je mýtné skoro postaveno," konstatoval Řebíček v souvislosti s tím, že se o tendr zajímá také Evropská komise.
Česká republika by měla zhruba do měsíce evropským úředníkům vysvětlit, zda neposkytla společnosti Kapsch při zakázce na dodávku systému nepovolenou veřejnou podporu. MD vybralo totiž nabídku Kapsche, která byla o 4,5 miliardy korun vyšší než konkurenční nabídka Autostrade. Tu, stejně jako dva další uchazeče, výběrová komise vyloučila ze soutěže pro formální nedostatky.
Ministerstvo podepsalo s Kapschem smlouvu koncem března. Vítězství firmy v tendru předtím potvrdil antimonopolní úřad.
Mýtné od nákladních aut by měl stát podle dohody s firmou Kapsch začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic od ledna 2007 a na vybraných silnicích s půlročním zpožděním.