Žáci ve školách jsou rovněž vyzýváni, aby přijali osobní závazek v boji proti změně klimatu. Program na školách znamená nový stupeň v osvětové kampani Komise nazvané „I ty ovládáš změny klimatu“, která byla zahájena v květnu. Bude podporována reklamou v televizi, tisku a na internetu.
Komisař pro životní prostředí Stavros Dimas řekl: „Změna klimatu je již skutečností. Dnešní děti budou generací, která bude zhoršením nejvíce ovlivněna, ale zároveň i generací, jejíž činnost určí, zda v boji proti změně klimatu nakonec zvítězíme. Je důležité, aby děti vyrůstaly s plným vědomím toho, co bude změna klimatu znamenat pro společnost a jaká jsou opatření, která může každý z nás přijmout na snížení emisí skleníkových plynů, které změnu klimatu způsobují."
Kampaň ve školách
Komise vypracovala poutavý materiál, který je možno použít ve třídách k diskuzi o úkolech, které před nás staví změna klimatu. Pro práci ve třídách je k dispozici řada různých nástrojů, které nabízejí vodítko, základní informace a zajímavé úkoly vysvětlující, jakým způsobem mohou jednotlivci hrát důležitou úlohu v boji proti změně klimatu.
V souladu s hlavními myšlenkami osvětové kampaně (viz IP/06/684) jsou studenti vyzýváni k malým změnám v jejich každodenním chování, které by snížily emise skleníkových plynů. Patří sem omezování topení v domácnostech, vypínání televizorů namísto jejich ponechávání v pohotovostním režimu, recyklace odpadů a častější pěší chůze. Rovněž jsou vyzýváni, aby se zavázali osobně přispět k boji proti změně klimatu.
Na internetových stránkách kampaně je zvláštní oddíl určený pro učitele a studenty, kde najdou brožury, „podcasts“ (zvukové nebo obrazové soubory), uhlíkovou kalkulačku, soubory ke stažení s informacemi o tom, jak zlepšit energetickou účinnost počítačů, krátké filmy, důležité odkazy, soutěže a možnost vyplnit on-line přihlášku k závazku. Stránka bude rovněž obsahovat výstavní prostor, kde se mohou studenti kreativně vyjadřovat formou uměleckých děl, videa nebo písní k otázkám změny klimatu, a tím si vyměňovat zkušenosti se svými vrstevníky po celé Evropě.
Učitelé a žáci jsou o kampani a dostupných materiálech i nástrojích informováni prostřednictvím cílených oznamů ve sdělovacích prostředcích, informačních aktivit on-line a rozesílání brožurek. Rovněž letošní vydání Spotřebitelského diáře – školního diáře financovaného Evropskou komisí a distribuovaného více než milionu studentů středních škol v 25 členských státech – obsahuje oddíl zabývající se změnou klimatu a kampaní.
Reklama
Na internetu probíhá mediální kampaň, jejímž cílem je navigovat uživatele internetu na webovou stránku kampaně prostřednictvím strategicky rozmístěných „click-through banners”. Na televizních kanálech MTV a BBC World budou od konce tohoto měsíce do konce listopadu vysílány atraktivní a působivé reklamy ukazující, co mohou jednotlivci udělat v boji proti změně klimatu. V některých členských státech jsou rovněž na příští čtvrtletí naplánovány reklamy v denním tisku.
Internetová stránka kampaně:
http://www.climatechange.eu.com
Internetová stránka Evropské komise o změnách klimatu:
http://www.europa.eu.int/comm/environment/climat/home_en.htm