VLP začne vydávat Pražský deník a časopis pro ženy Glanc

13.09.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. září (ČTK) - Společnost Vltava-Labe-Press začne vydávat dva nové tituly, regionální zpravodajský Pražský deník a časopis pro ženy Glanc. První číslo Pražského deníku si lidé budou moci koupit v pondělí 18. září, Glanc se na trhu objeví o tři dny později. Zároveň VLP sjednotí grafickou podobu svých regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia i jejich redakční systémy a inzerci. Novinářům to dnes řekli zástupci firmy.

"Ještě stále věříme v papír," řekl dnes s nadsázkou přítomným předseda představenstva VLP Zoltan Morvai k důvodům, proč VLP přichází na trh tištěných regionálních deníků, když se občas objevují názory, že trh tištěných periodik není příliš perspektivní. Všední vydání Pražského deníku bude stát osm korun, v pátek s TV magazínem o dvě koruny více. VLP nechá Pražský deník vytisknout v nákladu 100.000 kusů.

Morvai se neobává konkurence čtyř bezplatných deníků, které v současné době v Praze a okolí vychází. Podle něj každé velké město nemá jedny, ale více lokálních regionálních novin. V ČR se podle něj prodá na 1000 obyvatel zhruba 150 výtisků novin, v Anglii asi 400, v Německu 320. "Prostor tady je, jen musíme správně určit cílovou skupinu," uvedl Morvai.

Redakce Pražského deníku bude mít asi 90 lidí, vedením je dočasně pověřen Matěj Hušek, který v minulosti pracoval v deníku Právo. Součástí redakce Pražského deníku se podle Huška stane současná centrální redakce, která pro regionální tituly VLP připravovala celostátní či zahraniční témata pro každý regionální deník stejná.

V souvislosti se sjednocením svých titulů získala firma i webovou doménu www.denik.cz. Morvai také potvrdil informace o tom, že Pražský deník bude spolupracovat s internetovým zpravodajským serverem Aktuálně.cz, od něhož bude přebírat některé exkluzivní materiály.

Po několika programových titulech uvede VLP prostřednictvím dceřiné firmy Astrosat na trh také svůj první časopis pro ženy. Bude se jmenovat Glanc, vycházet bude každých 14 dní, na trhu se objeví v nákladu 220.000 výtisků a bude určen ženám od 24 do 49 let.

Šéfredaktorka Glancu Halina Pawlowská ČTK řekla, že od ostatních časopisů na trhu se nový titul bude lišit tím, že bude zahrnovat dva časopisy v jednom. "Je to společenský časopis o životním stylu, což se rovná stylový časopis o společnosti. Je to kompilát, který by měl čtenářce dát to i to a nemusela si kupovat časopisy dva," uvedla Pawlowská. Cenu, za níž bude nový titul na trhu, ale zatím VLP nezveřejnila.

VLP vydává podle údajů na svých webových stránkách 72 regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia, devět zcela samostatných týdeníků, 18 týdeníků vkládaných a celostátní Šíp, který vznikl loni na podzim přeměnou regionálního Večerníku Praha.

Průměrný denní náklad všech titulů VLP byl v loňském roce podle Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR 403.629 výtisků na vydání; podle informací VLP si jejich tituly denně přečte zhruba 1,3 milionu čtenářů. Pod VLP patří i tiskárny v Českých Budějovicích, Plzni, Hradci Králové, Praze a Olomouci. Firma zaměstnává asi 1500 stálých pracovníků.

Podle účetní závěrky firmy patří 80 procent VLP německé společnosti Pol-Print, pětina pak rovněž německé Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft, která ovládá mediální skupinu Mafra. VLP je součástí Verlagsgruppe Passau. Loni VLP hospodařila se ziskem 47 milionů korun, což je o 57,2 milionu korun méně než v roce 2004.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK