Podle Kalousové se počet firem, které se hlásí, každoročně zvyšuje. Stále více se zapojují i firmy střední a regionální. V Česku věnuje prostředky na veřejně prospěšné účely více než 73 procent firem. Za poslední tři roky se jejich počet zvýšil o 12 procent.
Hlavním cílem žebříčku je nejenom ocenění firem, které přispívají na dobrou věc, ale i snaha upozornit veřejnost na to, že firemní filantropie se stává běžnou součástí podnikatelské činnosti. Například v Británii je běžnou součástí informací o celkovém působení firmy i zveřejňování údajů o jejích filantropických aktivitách. Dále je naprostou samozřejmostí, že všechny firmy, které jsou kotované na burze, zcela automaticky vykazují rovněž údaje o svých filantropických aktivitách, uvedla Kalousová.
Top firemní filantrop 2006 je vyhlášen pro kategorie celkový objem darovaných prostředků, procentuální poměr darovaných prostředků v porovnání se ziskem, výjimečný veřejně prospěšný projekt podpořený firemním dárcem a regionální dárce.