Dalším cílem odborářů je změna silničního zákona, podle kterého musejí profesionální řidiči nově absolvovat i dopravně-psychologické a neurologické vyšetření, které si ovšem musí sami zaplatit. Odboráři by chtěli, aby zákon převedl povinnost hradit tato vyšetření na zaměstnavatele, jenž by si navíc tento náklad mohl odepsat z daní.
"Je to závažná věc, protože vyšetření je velmi nákladné. V některých případech to vychází až do výše 3000 korun," doplnil Rejský. Normální zdravotní prohlídky přitom zaměstnavatel hradí, takže samotný zákon si podle něj protiřečí, a navíc prý odporuje i předpisům Evropské unie.
Odboráři také podporují změny bodového systému, například zvýšení mezní hranice, po níž motorista přijde o oprávnění k řízení, až na 18 bodů z nynějších 12. Po podobné změně volají i někteří politici. OS DOSIA sdružuje především tisíce řidičů městské hromadné a veřejné silniční dopravy a silničářů a dalších řidičů z celého Česka.