"Navrhovaná transakce vyvolává obavy pouze v jedné věci, a to na evropském trhu koncesí pro placené dálnice," uvedla komise ve zprávě. "Ale přítomnost dalších významných konkurentů na tomto trhu a absence námitek třetích stran vedly komisi k závěru, že navrhovaná transakce na tomto trhu nevyvolá obavy o konkurenční prostředí," dodává komise ve zprávě.
Spojení bylo navržené jako fúze rovnocenných partnerů. Vzejde z něj skupina s tržní kapitalizací kolem 25 miliard eur a účetní hodnotou kolem 45 miliard eur, napsala agentura Reuters.
Akcie firem se vymění v poměru jedna ku jedné a akcionáři Autostrade získají navíc mimořádnou dividendu. Sídlo nové firmy, která se má jmenovat New Abertis, bude ve Španělsku a jejím prvním generálním ředitelem se stane Salvador Alemany, současný ředitel španělské firmy. Spojení se má dokončit ještě v letošním roce.
Autostrade, která provozuje lukrativní dálnici mezi Milánem a Neapolí, v loňském roce prohrála boj o francouzskou společnost Autoroutes Paris Rhin Rhône. V letošním roce neuspěla v soutěži o dodávku systému pro elektronický výběr mýtného v České republice. Abertis pak neuspěl při získání kontraktu v americkém státě Indiana.