„Bezpečnost našich klientů je pro nás prioritou. V České republice se v poslední době opakovaně objevily pokusy o proniknutí na cizí účet. Tento druh počítačové kriminality je ve světě běžný a dá se předpokládat, že se s ním budeme setkávat stále častěji i zde. Citibank využívá svých mezinárodních zkušeností a pravidelně sleduje nejnovější trendy v oblasti bezpečnostních systémů. Zavedení Bezpečnostního klíče je jedním z kroků, které Citibank pro zvýšení bezpečnosti svých klientů činí,“ uvedl ředitel retailové divize Citibank Bert Pijls.
Všichni uživatelé internetového bankovnictví Citibank Online budou nově při přihlášení do systému zadávat kromě uživatelského jména a hesla také číselný kód vygenerovaný Bezpečnostním klíčem. Pro každého uživatele bude při každém přihlášení vygenerován jiný číselný kód. Práce s Bezpečnostním klíčem je navíc chráněna čtyřmístným číselným PINem, který si uživatel volí sám při prvním spuštění.
O Bezpečnostní klíč si mohou stávající uživatelé zažádat prostřednictvím Internetu, telefonicky nebo na pobočkách. Bezpečnostní klíč jim bude následně zaslán poštou. Noví klienti dostanou autentizační klíč automaticky při otevření účtu. Od 1. ledna 2007 se nebude možné přihlásit do internetového bankovnictví Citibank bez použití Bezpečnostního klíče.
Za vydání autentizačního klíče se platí jednorázový poplatek ve výši 450 korun. Pokud zájemci zažádají o vydání klíče do konce listopadu, zaplatí zvýhodněnou cenu 250 korun.