Samozřejmostí by podle Gelbiče měly být například propagační materiály a internetové stránky v ruském jazyce, být připravený na zdlouhavá vyjednávání, ale i schopný o odborné problematice diskutovat s místními rusky. "Podceňování ruských partnerů se nevyplácí, oni jsou technicky na světové úrovni, znají svůj obor, jezdí na světové veletrhy," poznamenal.
Specifikou Sverdlovské oblasti, která byla za sovětských dob uzavřená a v jejímž správním centru Jekatěrinburgu Gelbič pracuje, je menší zkušenost místních firem se zahraničním obchodem a jejich časté obavy. "Nejraději by platily v rublech a až po dodání zboží. České firmy často chtějí platby ve valutách a dopředu. Vzniká mnohdy problém," uvedl. Sverdlovská oblast je ekonomicky třetí nejsilnější část Ruska a její potenciál stejně jako celého Uralu stále roste.
Na Urale jsou firmy také zvyklé dovážet z Moskvy či Petrohradu jen malé množství zboží, které není pro české dodavatele obchodně zajímavé. Při dopravě za Ural už jsou navíc mnohdy problematické i vyšší náklady na dopravu.
Gelbič zdůraznil, že pro úspěšné proniknutí na ruský trh mimo centrální část země je důležitá reklama, neboť Rusové preferují známé značky. "Mnoho českých podnikatelů si myslí, že mít zastoupení v Moskvě stačí. Ale pak se do regionů příliš nedostanou, je to moc daleko," uvedl.
V těchto dnech se v Jekatěrinburgu na Národní výstavě prezentuje přes 80 českých firem. Česká národní výstava by měla přispět k rychlejšímu rozvoji obchodních vztahů mezi ČR a touto oblastí, významnou především metalurgickým a strojírenským průmyslem.