Kalkulátorem si lidé i firmy mohou již dnes spočítat výši ideálního ročního finančního daru neziskové organizaci podle výše svých příjmů.
Každá fyzická osoba si v současnosti podle zákona o daních z příjmů může odečíst hodnotu daru ze svého základu pro výpočet daně, pokud celková hodnota darů v daném roce je větší než dvě procenta základu daně poplatníka nebo činí alespoň 1000 korun. Základ daně lze takto snížit až o desetinu. Doklad o daru pak stačí předat účetnímu zaměstnavatele, který ho zanese do ročního zúčtování daně zaměstnance.
Pořadatelem kampaně je tradičně Informační centrum neziskových organizací (ICN). Reklamní spoty kampaně budou vysílat Česká televize i Český rozhlas.
Kampaň vychází podle ředitele ICN Marka Šedivého z toho, že "převážná část veřejnosti vnímá podporu neziskových organizací jako záležitost veřejných sbírek, zasílání dárcovských SMS a aktivit firem a podnikatelů. Bohužel ale většina lidí netuší, že i zaměstnanci mají možnost snížit si darováním neziskové organizaci svůj daňový základ".
Také herečka Chantal Poullainová se novinářům přiznala, že nevěděla o možnosti snížit svůj daňový základ díky adopci na dálku.
Závěrem letošní kampaně bude společný koncert Heleny Vondráčkové, Marty Kubišové a Václava Neckáře, kteří vystoupí 1. listopadu v pražské Lucerně. Výtěžek z akce bude věnován na veřejnou sbírku ICN, z níž je podporováno vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích.
Kampaň 30 dní pro neziskový sektor se koná od roku 1998 a jejím dlouhodobým cílem je informovat veřejnost o úloze a významu neziskových organizací.