„Naše společnost dlouho hledala charitativní projekt, do kterého by se zapojila. Jako silná společnost cítíme potřebu pomoci našim hendikepovaným spoluobčanům. Tak jako Bílá pastelka pomáhá zabezpečit lepší integraci a život nevidomých, tak i naše produkty umožňují zabezpečit nejrůznější rizika a životní situace klientů,“ vysvětlila spolupráci místopředsedkyně představenstva Allianz pojišťovny Zuzana Kepková. Podle ní byla tato charitativní akce vybrána i díky názvu. Allianz pojišťovna totiž přichází na trh s novým produktem pojištění pro děti – Pastelka.
Projekt Bílá Pastelka probíhá v České republice od roku 2001. Každoročně se v rámci této charitativní akce vybere několikamilionová částka, která pak putuje na nejrůznější programy pro postižené lidi, jako je výuka samostatné chůze se slepeckou holí, ovládání počítače a další dovednosti, nezbytné pro samostatný a nezávislý život.
Letošní sbírka se uskuteční ve 250 českých městech, přičemž k prodeji je připraveno 300 tisíc pastelek v hodnotě 20 korun. V loňském roce dorazilo na konto Bílé pastelky celkem 4 553 420,50 korun. „Věříme, že v letošním roce tuto sumu výrazně překročíme, a to právě i díky podpoře ze strany Allianz pojišťovny. Proto velmi vítáme, že si tato významná finanční instituce vybrala právě náš projekt,“ uvedl Josef Cerha, ředitel obecně prospěšné společnosti Tyfloservis, která je spolupořadatelem Bílé pastelky.
Allianz pojišťovna vedle finančního daru připravila v rámci zajištění co nejvyššího prodeje pastelek soutěž pro jejich prodejce – ti nejúspěšnější získají reklamní předměty Allianz.