Z vlastních prostředků dá hlavní město Praha v příštím roce zhruba 9,2krát tolik, tedy přibližně 2,8 miliardy korun, řekl dnes Bém na Žofínském fóru v Praze. Dodal, že Praha je z pohledu malého podílu státu na financování stavby metra světovým unikátem. "Nikde na světě nestaví metro město samo," uvedl Bém, podle kterého by velké dopravní stavby v hlavním městě měl magistrát a stát financovat rovným dílem.
Letos půjde na stavbu nového úseku trasy C metra z Ládví do Letňan přes 3,8 miliardy korun, přičemž 420 milionů korun poskytl stát. Nový úsek metra na trase C o délce zhruba 4,6 kilometru bude mít tři stanice: na Proseku to budou Střížkov a Prosek, konečná bude v Letňanech. Celkové náklady budou kolem 15,5 miliardy korun. Se stavbou se začalo v roce 2004. První cestující by se tímto úsekem metra měli svézt v roce 2008.
Výstavba úseku je nyní zhruba v polovině. V tunelech zbývá položit koleje, ve stanicích se v podzemí chystají prostory pro technologická zařízení, která se začnou montovat koncem letošního roku.
Vláda pošle do sněmovny ke schválení státní rozpočet na příští rok s deficitem 91,3 miliardy korun. Deficit je nižší než původní návrh ministra financí Vlastimila Tlustého (ODS) ve výši 119 miliard korun, ale vyšší než návrh předchozího kabinetu Jiřího Paroubka, který počítal se schodkem 88 miliard. V příjmech rozpočtu vláda oproti předchozím variantám počítá s výnosem 31 miliard korun z prodeje části akcií ČEZ. Výdaje rozpočtu jsou na příští rok plánovány na 1,058 bilionu korun a příjmy 966,7 miliardy korun.