Počet dotazů do registru klientů Solus vzrostl o polovinu

26.09.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 26. září (ČTK) - Počet dotazů do registru neplatících klientů sdružení SOLUS se neustále zvyšuje. Od 1. ledna do 15. září poskytl registr 1,151.600 odpovědí na dotazy od členů SOLUS, což je více než za celý rok 2005. Informoval o tom tajemník sdružení Jan Stopka. Období největšího zájmu o odpovědi z negativního registru přitom podle něj letos teprve přijde.

"Pokud srovnáme stejné období roku 2005, jde o 50procentní nárůst v počtu dotazů členských společností," uvedl Stopka. Významný vliv na výrazný růst počtu dotazů má podle něj především rozšiřující se členská základna sdružení.

V roce 2005 se stali novými členy sdružení SOLUS společnosti Cofidis, eBanka, UPC a všichni tři mobilní operátoři Telefónica O2, T-Mobile a Vodafone. Letos přibyly energetická společnost E.ON, leasingová společnost Vltavín leas a Československá obchodní banka. Ta je spolu s eBankou, HVB Bank a Raiffeisenbank již čtvrtým členem sdružení z bankovního sektoru.

Rozšiřování členské základny z bankovního sektoru bude podle Stopky i nadále pokračovat. Nyní prý probíhají jednání s dalšími potencionálními členy, z nichž některá by měla být dokončena v nejbližší době.

Do činnosti sdružení SOLUS jsou nyní zapojeny dvě desítky společností z pěti sektorů. Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví pouze informaci o existenci dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v databázi uchována tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem klientů. Sdružení SOLUS vzniklo v létě 1999.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK