Ministerstvo financí ve svém materiálu připomíná, že v případě zrušení již běžícího tendru, vznikne za několik měsíců v podniku konkurzní situace. Jakákoli pomoc státu bude posuzována z hlediska veřejné podpory, a to včetně případné transformace jakékoli části Aera na státní subjekt.
Vláda podle Eura sice schválila odklad splatnosti dluhů ve výši dvou miliard korun, jež by Aero mělo zaplatit v lednu 2007, ale tento souhlas byl podmíněn kladným vyjádřením Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ovšem i v případě, že ÚOHS prolongaci dvoumiliardové splátky povolí, dostane se Aero podle aktuálního výhledu disponibilních zdrojů nejpozději v červnu roku 2007 do záporného cash-flow s následkem konkurzní situace.
Pokud dnes Říman ve vládě prosadí zrušení tendru, ministerstvo financí bude iniciovat převod veškerých aktiv Aera Vodochody pod gesci a odpovědnost ministerstva průmyslu a obchodu. Navíc zájemci o koupi Aera Vodochody dnes dopoledne předloží závazné cenové nabídky výběrové komisi. Podle Eura nebudou nabízené částky vysoké, údajně se dá zvítězit s jednou miliardou korun, v důsledku čehož mohou výběrové řízení zrušit zase zklamaní úředníci.
Říman navrhl zrušení nynějšího způsobu privatizace, protože podle něj nezaručuje zachování letecké a zejména vojenské výroby a investorům jde především o letiště Aera. Proto chce nejprve prodat letiště a pak strojírenskou výrobu.